tisdag 25 januari 2011

~ PUST ~

Trött.
Hur kan man vara trött av att ingenting göra?
Ska jag skylla på kissen som numera betraktar mig från bokhyllan?

Håglös.
Att ha sin katt i en låda i bokhyllan, kan göra vem som helst håglös.

Vintermörkret.
NEJ, inte vintermörkrets fel.
Jag tycker om vinterns mörker, det ger acceptans för vinteride.
Låg fart, mycket vila.

Ljusets återkomst.
Ljuset är åter. "Tajmrarna" ändrade flera gånger.
Det som för en månad sedan var 1 timmes dager är nu många timmars.

Gilla läget.
Jag tränar på att gilla läget.
Men jag vill ändå släppa in en ny fyrfota vän i mitt liv.
Även om det är besvärligt med nya små.

Jag vill.


3 kommentarer:

åsa sa...

Vi har fortfarande byrackan i urnan på byrån i vardagsrummet...
Kanske knäppt, men vi har inte bestämt vad vi ska göra med hans aska ännu och urnan står ju där och jag pratar med den och känner att han är med hela tiden, har även kort på honom där, mattes lilla plutt..
Ha dé!/Kram

annika sa...

Hej!
Har du släppt in någon ny liten tuss i livet?
Jag hade katt en gång för längesedan - då uppdagades min allergi...Annars hade det varit lite småmysigt att ha en katt.

/SoP sa...

Åh Nej- jag har inte läst här på så länge,tappade bort med datorkrångel osv- Läste ikapp nu. Åh,så sorgligt-jag kände ju igen så mycket. Jag har tre gamla gubbar i min bokhylla.